Organizacja ślubu i wesela w plenerze

ślub w plenerze

Ślub w plenerze – troszkę inna, bardziej nowoczesna forma ceremonii zaślubin, którą w Polsce możemy organizować od 2015 roku. Ślub w plenerze z reguły ma charakter ceremonii cywilne, gdyż w przypadku ślubu kościelnego, cała procedura uzyskania zgody na ślub poza kościołem jest bardzo długa i zazwyczaj po prostu Para Młoda takiej zgody nie otrzymuje. Ale ja w dzisiejszym wpisie chciałabym podzielić się z Wami swoimi radami dotyczącymi tego, na co zwracać uwagę planując ślub i wesele w plenerze. Zapraszam do dalszej lektury…

 

 

Jak mogliście się już dowiedzieć z moich poprzednich wpisów, w Polsce istnieje możliwość zorganizowania ślubu w plenerze, czyli poza USC lub też poza kościołem. Choć w tym drugim przypadku, procedura jest bardzo skomplikowana, to niektóre Pary podejmują próby i uzyskują stosowne zgody 🙂 Tak więc odsyłam Was do wpisów, w których omawiałam formalności przedślubne:

  • formalności do ślubu kościelnego/wyznaniowego znajdziecie TUTAJ
  • formalności do ślubu cywilnego lub w plenerze znajdziecie TUTAJ

A teraz zapraszam do przeczytania kilka moich rad jak zorganizować ślub w plenerze:

  • Poszukajcie sali weselnej, która dysponuje dużym ogrodem lub po prostu ładną łąką. Jeśli zdecydujecie się tylko na ceremonię zaślubin w plenerze to wówczas ładny ogród prezentuje się zdecydowanie lepiej, aniżeli łąka, choć właściwie dobry florysta z każdego miejsca zrobi uroczy zakątek zaślubin – wystarczy dobra organizacja, wyobraźnia i plan.
  • Organizując ślub w plenerze zadbajcie o odpowiednią ilość krzeseł i ławek dla gości,
  • Pamiętajcie o miejscu, w którym wyeksponujecie godło – musi się ono godnie prezentować, dlatego najlepiej zorganizować sztalugę, na które takie godło zawiesicie lub postawicie,
  • Pamiętajcie o tym, że pogoda w Polsce lub płatać figle, dlatego dobrze by było, gdybyście zaopatrzyli się w wystarczającą liczbę parasolek – dla siebie i Waszych gości. Parasole mogą się przydać nie tylko w czasie letniego deszczu, lecz mogą być idealnym schronieniem przed słońcem. Szczególnie jeśli zapraszacie na ceremonię dzieci i osoby starsze – pamiętajcie, aby zadbać o ich komfort.

  • Odpowiednie nagłośnienie przyda się nie tylko podczas ceremonii, ale także w czasie przyjęcia weselnego. Każdy z gości będzie chciał słyszeć wypowiadane przez Was słowa przysięgi, dlatego dobry sprzęt to podstawa.
  • Pamiętajcie o odpowiedniej oprawie muzycznej ceremonii – możecie poprosić wybrany przez Was zespół muzyczny do tego, aby przygrywał podczas ceremonii. Inną opcją jest wynajęcie np. tercetu lub kwartetu smyczkowego lub duetu skrzypce + śpiew. Na polskim rynku ślubnym znajdziecie mnóstwo ofert na samą oprawę muzyczną ceremonii – są to profesjonaliście, którzy umilą Wam i Waszym gościom tą jakże podniosłą chwilę.

Jeśli zdecydujecie się na przyjęcie w plenerze to musicie wziąć pod uwagę kilka kwestii:

  • Planując ślub w plenerze i wesele w namiocie musicie wziąć przede wszystkim pod uwagę wielkość tego namiotu – musicie wziąć pod uwagę ilość zaproszonych gości, rodzaje stołów, przy których chcecie usadzić gości, ilość zaplanowanych atrakcji, rodzaj oprawy muzycznej – DJ zajmuje zdecydowanie mniej miejsca od kilkuosobowego zespołu itd.
  • Pamiętajcie o zamówieniu toalet, jeśli Wasze wesele nie będzie odbywało np. w ogrodzie jakiejś sali weselnej.
  • INSEKTY – powinniście przemyśleć kwestie komarów i innych żyjątek, które szczególnie uaktywniają się wieczorami i nocą – pogryzieni goście to niezadowoleni goście, a tego przecież nie chcemy!
  • Klimatyzacja – dobrze byłoby wynająć taki namiot, którego firma posiada w swojej ofercie klimatyzację. Organizując kilkugodzinne wesele w zadaszonym pomieszczeniu latem bez żadnego przepływu powietrza może okazać się katastrofą.
  • Z drugiej strony musicie pamiętać także, że wieczory i noce w Polsce, szczególnie od sierpnia bywają bardzo chłodne, dlatego musicie wziąć pod uwagę także to, iż część gości może zacząć marznąć późnym wieczorem.

  • Catering lub też dostęp do kuchni. Jeśli organizujecie wesele w plenerze razem z salą weselną, to myślę, że nie powinnam mieć w tej kwestii nic do dodania – wszelkie potrawy pochodzić będą z kuchni, którą dysponuje obiekt. Ale co w sytuacji, kiedy organizujecie ślub i wesele w plenerze na własną rękę np. na łące sąsiada? Wtedy bardzo dobrze musicie przemyśleć kwestie cateringu i podawania gościom posiłków. Musicie pamiętać o stworzeniu bezpiecznego i dość obszernego miejsca w chłodni na tort. Przydałyby się także lodówki na napoje, aby na bieżąco chłodzić zapasy. Jeśli więc planujecie ślub w plenerze na własną rękę to stanowczo Wam to odradzam – kiedy marzycie o wesele w namiocie na łące, pod lasem, na plaży czy w innym „niekonwencjonalnym” miejscu, wówczas powinniście, wręcz musicie zastanowić się nad zatrudnieniem do tego profesjonalisty, który pomoże Wam spełnić marzenia.
  • Dobrym rozwiązaniem jest wytyczenie pewnej strefy chilloutu poza głównym namiotem lub miejscem przyjęcia weselnego. Kiedy całe wesele odbywa się w zadaszonym miejscu, goście tak naprawdę nie mają gdzie „uciec” od hałasu, aby chwilę odpocząć lub w spokoju porozmawiać z dawno niewidzianym krewnym. W takiej sytuacji pomyślcie nad ustawieniem gdzieś z boku, w pewnej odległości od głównego namiotu np. ław, puf lub leżaków, aby umilić gościom czas relaksu.
  • Podobnie możecie zrobić z atrakcjami – jeśli pogoda Wam dopisze, wówczas część atrakcji jak np. fotobudka, czy ProseccoVan możecie przenieść na świeże powietrze. W ten sposób zyskacie sporo miejsce w namiocie.

Myślę, że nad poradami jak zorganizować ślub i wesele w plenerze mogłabym pisać jeszcze przez długi, długi czas, ale nie o  to w tym wszystkim chodzi. Moje rady, które wskazałam powyżej niech będą dla Was najważniejszymi wskazówkami na co powinniście zwrócić uwagę planując ten rodzaj ceremonii i przyjęcia. Ale pamiętajcie, że wszystkich kwestii organizacyjnych w przypadku ślubu i wesela w plenerze jest dużo, dużo więcej. Więc jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości lub po prostu potrzebujecie pomocy specjalisty to zapraszam Was do KONTAKTU 🙂

Zapraszam Was także na mojego INSTAGRAM’a i FACEBOOK’a, gdzie regularnie dzielę się z Wami ślubnymi radami i inspiracjami 🙂

Czarodziejka Wedding Plannerka